vrijdag 8 februari 2013

Victorian in mijn woordenboek. Victorian in my dictionary.

De eerste woordenboek challenge van de Craft Barn was de letter V, maar die had ik gemist. Omdat ik natuurlijk aan het eind van het jaar toch alle letters wil hebben, heb ik toch een spread gemaakt en wel met het woord: Victorian. In dit geval heb ik de pagina's uit het boek gesneden en ik heb er digitaal papier op uitgeprint - hoe toepasselijk - Victorian Beauty. Dat gaf al een mooi vintage effect.
Bovenaan heb ik twee vintage hoekstempels van LOTV gestempeld en hier en daar wat gesso op de bladzijden gesmeerd. Met oostindische inkt heb ik met een druppelaar vlekken op de pagina's gemaakt die ik vervolgens heb laten lopen om nog meer het oude effect te krijgen.
The 1st dictionary challenge of the Craft Barn was the letter V, but I missed it. Because I want to have all the letters at the end of the year I decided to make a spread anyway and I picked the word: Victorian. In this case I cut the pages out of the book and printed digital paper on it called Victorian Beauty which gave a lovely vintage effect. At the top I stamped two vintage LOTV stamps and I rubbed some gesso on the pages here and there. I dropped some Indian ink on the pages and let the drops run in order to emphasize the vintage look of the pages.
Ik heb twee afbeeldingen van Victoriaans ondergoed uitgeprint op tissuepapier waardoor de letters van de achtergrond erdoorheen schijnen. Dat vond ik mooier door die open petticoat. De rechtse heb ik een zacht tintje gegeven met een Copic stift.
I printed two images of Victorian underwear on tissuepaper which made the background shine through. I gave the right one a little color with a Copic marker.
Ik heb een afbeelding van een dame in Victoriaanse kleding uitgeprint en ingekleurd met Copics op printerpapier.
The lady in the Victorian dress I printed on regular copy paper and coloured her with Copics as well. 
Ik had nog een rub on liggen van afbeeldingen van Engelse kenmerkende plaatsen, en daar zat ook deze vroege afbeelding van Harrods bij. Jammer genoeg kreeg ik de rub on niet meer 'afgerubd' hihi, dus ik heb 'm met plastic en al erin geplakt. De randen heb ik bijgewerkt met gesso zodat het toch lijkt alsof ie echt in de pagina zinkt.
I had a sheet with rubons (ancient) of English (London) sites, and one of the images was this old image of Harrods. Unfortunately the rubon wouldn't come off, so I decided to paste it down, plastic and all LOL! I worked around the edges with gesso in order to make it sink more into the page, and it worked out quite nicely.
Bovenin de linkerhoek heb ik nog een stukje van een memoblokje in rose met een vlindertje geplakt en vlak daaronder het woord met de betekenis erachter. Onderaan not een stukje canvas centimetertape van 7 Gypsies.
In the top left corner I added a small piece of a memo block in pink with a butterfly and right underneath is the word with the translation in Dutch. And at the bottom I added a piece of canvas tape in centimeters bu 7 Gypsies.
Ben weer benieuwd wat jullie ervan vinden. De kaartjes schieten er de laatste tijd wel een beetje bij in, ik kan er niks aan doen, ik ben serieus verslaafd haha! Maar nu heb ik een week vakantie, dus van de week zal ik zeker weer eens een kaartje gaan maken. Tot blogs en fijn weekend, Frea
I'm dying to know what you think. I'm afraid there are few cards to be seen  lately, but I can't help it, I'm totaly addicted LOL! But now I have a weeks holiday, so I will be showing at least one card next week! Have a great weekend, hugs Frea
Challenges:
http://deliciousdoodleschallenge.blogspot.nl/2013/02/challenge-22-no-designer-patterned.html
http://joyfulstamper.blogspot.nl/2013/02/inspire-me-fridays-95-anything-goes.html
http://copicmarkereurope.blogspot.nl/p/challenge-page.html
http://just-hanna-stamps.blogspot.nl/2013/01/hanna-friends-164-anything-goes.html
http://www.sarahhurleychallenges.blogspot.nl/2013/01/challenge-77-anything-but-card.html
http://baffies-kreativladen.blogspot.de/2013/01/challenge-16-fast-alles-geht.html
http://thepapershelter.blogspot.nl/2013/02/challenge-98-alter-something-or-card.html
http://bearlymine-challenges.blogspot.nl/2013/02/challenge-72-anything-goes.html
http://www.craftysentiments.blogspot.nl/2013/02/anything-goes.html
http://lejdesignschallengeblog.blogspot.co.uk/2013/02/lej-designs-challenge-no-39-anything.html
http://papertakeweekly.blogspot.nl/2013/02/anything-goes.html
http://www.ladyanneschallenges.com/4/post/2013/02/nanavics-2nd-challenge.html

21 opmerkingen:

  1. Wauw wat mooi zeg!
    Die kleuren en de afbeeldingen! En wat gaaf dat je in de spotlight stond!!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fabulous creation,love the Victorian look and the colouring on the lady is wonderful, a piece of art! Thanks for joining us at LEJ Designs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I absolutely love it!! I love the direction you are going in with your crafting. I like how you colored the second stamped dress form. It really gives so much dimension to your project. You totally rocked this!! Have a fantastic weekend!! hugs, Stacy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wonderful art! Thanks for sharing at Baffies and good luck. Have a fab weekend.
    xoxo Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful creation you have produced, love the book and the vintage feel to it. Thank you for sharing with us at Lady Anne's Challenges. I hope we see you again soon. Did you know NanaVic has a sale %50 off? NanaVic's
    Love ~ Lady Anne xx
    Lady Anne's Challenges

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar zal inderdaad wel veel tijd in gaan zitten Frea, maar het ziet er prachtig uit!.

    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A totally stunning piece of artwork Frea, lovely colours and the print background is so effective.

    Hope you have a good weekend.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW! Stunning pages and so much wonderful detailing, thanks for joining us at Crafty Sentiments this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een speciaal ding is dit, ik vind het helemaal geweldig!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk projectje Frea,,,,,heel knap gedaan....
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat heb je dat knap gedaan we hebben met een kunstenaar te maken artistiek hoor.
    Fijne zondag liefs joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fabulous creation Frea thank you for joining us this week at Bearly Mine Challenges
    Hugs Dianne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A very lovely creation. Great job on the card. Thanks for joining us at Crafty Sentiments.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat heb je weer knap voor elkaar gekregen! Wat ziet dat er mooi uit! Leuk ook die afwerkingen met gesso!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fabulous page. Thank you for joining in the Crafty Sentiments Anything Goes challenge.
    Cathy xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super creation so vintagie! love it!Thanks for joining us at BMC hope to see you again soon
    hugs
    laney

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Really lovely. Thanks for playing with us over at the Bearly Mine Challenges this week.
    Love n hugs
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. These are great pages.Thanks for joining us at Sarah Hurley.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Love your altered book pages they're gorgeous. Thanks for entering the challenge with Sarah Hurley.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amazing cretaion, love it.
    Thanks for joining us at The Paper Shelter this week.
    Hugs, Bente

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je berichtje, ik lees ze altijd met veel plezier. Groetjes, Frea