zondag 11 september 2011

Just a card to cheer you up!!

Mijn lieve nicht heeft het niet zo makkelijk op het moment dus ik vond dat ik maar eens snel een kaartje voor haar moest maken. Ik heb de schets gebruikt van Just Magnolia, die werkte goed voor de afbeelding (die ik overigens van Lautje heb gekregen). Tilda is ingekleurd met Copics. Het blauw zijn mijn nieuwste aanwinst, maar ik ben er niet helemaal happy mee, hebben jullie dan nou ook wel eens? Die kleuren zijn vaak zo anders dan je had gedacht, dit blauw vind ik veel te paarsig en is haast bij geen enkel papier te combineren. Zonde en dan heb je dus voor 3 stiften in de gauwigheid wel weer rond de 10 euro uitgegeven :(  Maar goed, verder met de kaart, de pompoms hebben glitter maar het komt er weer eens niet goed uit op de foto. Het streeppapier is van Maja Design, het rode papier van de Action. De spelden heb ik zelf gemaakt en verder nog wat bloemetjes toegevoegd en een Marianne stans gebruikt als 'blaadjes'.
My dear cousin is going through a rough time at the moment so I thought I'd make her a card to cheer her up. I used the sketch at Just Magnolia. The image I got from Lautje (thanks sweetie) and I coloured her with Copics. I used my new colours of blue, but I'm not happy with them. The're too purple for my liking and very hard to use with design papers. Does that happen to you too, buying Copics and not getting the colours you were hoping for? I hate that cause now I'm stuck with 3 Copics which I will probably not use a lot, and the're not that cheap!
Anyway, the striped paper is Maja Design and the red is Action paper. The pompoms have some Stickles on but it doesn't really show in the picture. I made the pins myself and added some flowers and a Marianne die. 
Voor de schaduw rond Tilda heb ik de stippel techniek gebruikt. Ik ben er nog niet aan uit of ik dit nou echt mooi vind hoewel ik het op andere kaarten die ik bij blogger gezien heb toch wel leuk vond.
I used the stipple technique for the shading around Tilda but I'm not quite sure whether I like it. I liked it on other peoples cards though....
En kijk eens, goed van mij hè, ik heb de binnenkant ook versierd!! Ik heb dezelfde layout gebruikt als aan de buitenkant en hetzelfde label als voor de uitspraak op de voorkant maar nu de grootste maat.
And look, I decorated the inside too!! I used the same layout as the front of the card and the same nestability lable that I used for the sentiment on the front, but now took the largest size.
I'm entering in the following challenges:
http://catchthebugblog.blogspot.com/2011/09/lets-get-punchy.html  17/9 nr. 21
http://craftycatzweeklychallenge.blogspot.com/2011/09/craftycatz-challenge-99-ribbons.html 16/9 nr. 48
http://blog.cuddlybuddly.com/challenge-11-add-a-tag/ 16/9 nr. 9
http://joyfulstamper.blogspot.com/2011/09/inspire-me-fridays-23-linky-party.html 16/9 nr. 64
http://stampchallenges.blogspot.com/2011/09/something-to-say-goodbye-final.html 16/9 nr. 141
http://atsblog.typepad.com/wednesdayschallenge/2011/09/anything-goes.html 13/9 nr. 30
http://papertakeweekly.blogspot.com/2011/09/anything-goes.html 13/9 nr. 580
http://ladybugscraftsinkchallengeblog.blogspot.com/2011/09/blog-hop-wrinklies.html 12/9 nr. 85
http://deepoceanchallengeblog.blogspot.com/2011/08/deep-ocean-challenge-7.html 12/9 nr. 87
http://creativecardcrew.blogspot.com/2011/08/anything-goes.html 13/9 nr. 955
http://trulyscrumptiouschallenges.blogspot.com/2011/09/challenge-65-decorate-inside-of-your.html 21/9 nr. 64
http://woodwareusa-clearstamps.blogspot.com/2011/09/woodware-usa-challenge-42-anything-goes.html 12/9 nr. 90
http://craftybootschallenges.blogspot.com/2011/09/anything-goes.html 18/9 nr. 229
http://craftyourpassionchallenges.blogspot.com/2011/09/challenge-74-sponsored-by-aifactory.html 12/9 nr. 218
http://justmagnolia.blogspot.com/2011/09/challenge-23-sketch-for-you.html 16/9 nr. 20

50 opmerkingen:

  1. Oh Frea, just darling!! I just adore your coloring of sweet Tilda and the shadow you created. This card is sure to put a smile on the face of the recipient.
    hugs,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Frea such a gorgeous card I love the new Tilda you have used and you have coloured her beautifully. Your card is sure to cheer the recipient up. Hugs Sarahxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schitterende kaart.
    die stippeltechniek kan best. van donker zo naar licht.maar eerlijk gezegd moet ik er even aan wennen, nooit eerder gezien/of het is mij nooit opgevallen. (:
    over het geheel vind ik je kaart prachtig, mooie kleuren gebruikt.
    groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh this is just gorgeous Frea!! Your coloring looks fabulous and the shadow around Tilda is perfect. (It takes awhile to get use to that look, I never like my own either) Your cousin is sure to LOVE this card!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Frea, leuke kaart geworden. Met de kleuren heb ik ook wel eens het probleem dat het toch anders is dan gedacht. Ikvind het op zich wel een mooie kleur, maar inderdaad wel lastig te combineren denk ik. Gebruik zelf ook niet veel paars, al vind ik het wel een mooie kleur. Ben nu toevallig met paars bezig en dan denk ik toch "moet ik vaker doen". De stipjes kunnen op zich prima, maar zelf zou ik er niet zo snel voor kiezen denk ik.
    Groetjes Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Frea,

    daar ben ik weer. Ik vind je kaart heel erg mooi en volgens mij vrolijkt het je nicht vast wel op. Dat er aan je gedacht wordt is altijd fijn. En ik heb eens goed gekeken, je foto vergroot, maar ik kan niet ontdekkend at het blauw paarsig wordt. Ik zie het echt als blauw. Maar misschien ligt dat aan de foto en is het in het echt wel paarsig??
    Je stipjes zijn heel leuk! Nog nooit eerder gezien en ik vind het en heel grappig effect hebben.
    Groetjes maar weer!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige kaart Frea! Je hebt Tilda heel mooi ingekleurd en ik vind het 'blauw' heel apart.
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi en fris kaartje! Daar kikker je wel van op als je zo een kaart over de bus krijgt.

    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kaart voor je nicht!
    Kleuren vallen soms echt tegen, jammer is dat.
    Op je kaart gaat het prima.

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fab card. Thanks for joining us over at Crafty Boots. Zo x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi frea
    dat vind ik erg lief dat je je nicht wat probeer op te vrolijken en met die kaart zal het zeker gaan lukken!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi sweetie wow this is stunning, loving your colours perfect, thanks for joining us at JM/HS this time hugs pops x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is weer een leukje hoor zus! Ik vind die stippeltjes juist wel leuk! Geeft wat meer diepte effect, net ff een beetje extra daar hou ik zo van ;) ik zal m morgen eens kritisch van dichtbij komen bekijken..... Stuur je trouwens wel vaker van die mooie kaarten naar je familie??? Love youuuuuuu xx Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh schattig kaartje Frea,en ja dat heb je wel eens met de copics!
    Ik moetop vrijdag de hele dag werken ,dus het zal voor mij de zaterdag worden om naar Doe@ding tegaan!
    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig kaartje Frea
    en wat heb je die schaduw mooi gedaan.
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Frea,
    Je kaart is prachtig geworden en deze blauw/paars kleur vind ik geweldig mooi.
    Deze kleur kan je volgens mij het beste combineren met bijvoorbeeld beige/bruine tinten, beter niet met andere blauwe kleuren.
    Ga dat maar eens proberen, dan vind je deze kleur vast geen miskoop meer.

    Lieve groetjes Sieta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg herkenbaar frea!
    waarom denk je dat ik zoveel copics heb haha!!
    Elke keer vooral met blauw en paars ( en sommige roze kleuren) die kocht op kleur van de dop en dan klopte er helemaal niets van!!
    Het regelmatig even zitten vloeken erom haha!!
    mooi kaartje zeg!!
    fijne week en een dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kaart! Je hebt Tilda ook erg mooi ingekleurd. Misschien moet je even wennen aan de tint? Ik vind 'm mooi!
    En poe hee, wat doe je mee aan een boel challenges, knap dat je die allemaal in 1 kaart verwerkt krijgt!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hele mooie kaart hoor
    het blauw komt dan misschien wel wat paars over maar ik vind het niet storend hoor. en je schaduw rand vind ik ook wel goed gelukt
    lef dat je dit kaartje voor je nicht maakt, daar zal ze vast van opknappen
    groetjes ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige kaart heb je voor je nicht gemaakt dat beurt haar vast op,mooie pins heb je gemaakt en de binnenkant ziet re ok al zo prachtig uit.

    gr,LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke kaart Frea. En ja, de kleuren van de Copics pakken inderdaad wel eens anders uit dan je denkt. Ook de papiersoort die je gebruikt kan erg schelen. Ik kleur nu op DCP omdat ik daar de kleuren het mooist vind uitkomen en het beste kan mengen.

    Groetjes, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaart heb je gemaakt daar vrolijkt jouw nicht zeker van op,ook leuk dat je de binnenkant ook heb versierd.
    Ook je trouwkaart zag er supermooi uit.
    Leuk model kaart.
    Heb je achter dat grote stuk cardstock van die trouwkaart ook nog zo,n zelfde stuk cardstock zitten.
    Als dat zo is gebruik je wel veel cardstock of niet.
    Fijne avond groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hi Frea, this is reallly gorgeous! If I close my eyes I'm able to hear Tilda's cheers from here, LOL!!! Hugs, Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Erg mooi Frea. Ik vind je kleurwerk prachtig. Gaaf dat je ook de binnenkant hebt bekleed! Ze zal er heel blij mee zijn.
    Groetjes, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier wordt je nicht vanst erg blij van... Ik vind het blauw wel blauw, maar goed...ik ben zo kleurenblind als de neten...haha!
    Ik heb vandaag ook een kaart geplaatst waarbij ik voor het eerst de stippen heb gebruikt, weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden:-)
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi sweetie this is absolutely gorgeous I really love the colours & its sure to put a smile on her face hun.
    Are the Copics BV or B cus BV means the blues have a violet/purples in them.....I think anyway hun lol.... For the true blue range you just need the B's.
    Hope you are ok hunni.

    Lotsa hugs Vicky xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een hele mooie kaart, heel vrolijk! Over het stippel techniek kan ik niks zinnigs zeggen over goed of fout maar ik vind het er wel leuk uitzien! Ook leuk dat je meedoet met Truly Scrumptious - decorate the inside.
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een lief kaartje!! Mooi hoor!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. prachtig en zo lekker vrolijk is dit kaartje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hi Frea! Oh my goodness this is adorable! You are one gifted artist! I just love how you color!!! The details are amazing... inside and out!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Frea, she is gorgeous! I love the blues and the stippling is cool. I have never seen that before. I love that you always do the inside of the card too. That does make them extra special. Glad you got to fit in time to scrap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. OMGosh this is one gorgeous creation,
    fabulous colour theme, I love the ribbons and the image is adorable its just perfect for our Challenge this week,

    Thank you so much for joining us at Crafty Catz Challenge #99 Ribbons,

    I hope you can join us again next week

    I have some new Calorie free candy if you are interested

    Good Luck with the challenge,
    Hugs Bridget Crafty Catz DT :-)x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fabulous card, thanks for joining our challenge at CRAFTY CATZ this week, x carol

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Schitterend kaartje en de stippeltechniek werkt mooi hoor!

    liefs Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. How gorgeous Frea! I love the colours and the the layout!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. oh what a fab card - love the little cheerleader and pretty colours
    Thanks for joining us at LCI this week
    Lisa x

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik vind hem erg mooi Frea.
    En je blauwe kleur stoort me niet hoor.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik vind de kleuren heel stijlvol maar door het vrolijke plaatje en de mooie toef bloemen is het ook een heel vrolijk geheel.

    Warme groet, Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Love the way you've done the shading around the image.

    Thanks for joining us at Creative card Crew for this challenge
    Margaret :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. So cute - love all the detail! Thanks for playing along with the first crafty boots challenge! Amyxx

    BeantwoordenVerwijderen
  41. This is very pretty and your coloring is wonderful. Hope your cousin enjoys her card!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wow this is stunning. Thank you so much for entering our challenge at Truly Scrumptious this fortnight, good luck & hope you’ll join us again!
    Hugz Fleur xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Frea , wat een lieve kaart voor je nichtje. Dat zal haar zeker goed doen....Mooie layout van de kaart en ook de binnenkant ziet er super uit. Die stippeltechniek heb ik zelf nog niet geprobeerd , maar het geeft wel een geinig effect. Creatieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gorgeous card, sweetie and I love the image you have used….. Thanks for joining at Cuddly Buddly this week…

    Hugs
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lovely card, great use of texture.

    Thank you for entering the first Crafty Boots challenge.

    Dionne

    BeantwoordenVerwijderen
  46. OMG its GORGEOUS Frea and beautifully coloured!!! I am sure you will use those copics more than you think,though I must admit,I have my favourites too!!
    Hugs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  47. I just adore your coloring of sweet Tilda and the shadow you created is gorgeous. This card is sure to put a smile on the face of the recipient. Hope your cousin enjoys her card!
    embroidered clothing

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je berichtje, ik lees ze altijd met veel plezier. Groetjes, Frea